תקראו לזה להטוטנות ברים, תקראו לזה Flair Bartending או שתקראו לזה פליירינג, לא משנה מה – מדובר באחד הכשרונות החמים בתחום הברמנות. יש המון דרכים יעילות למזוג משקאות ובפליירינג… איך נאמר את זה… בפליירינג המזיגה היא טיזינג אחד מתמשך. הרעיון הוא למקד את כל העיניים על הבר ולהעניק ללקוחות חווית שתייה ששום אחוזי אלכוהול בדם או טעם מרענן של קוקטייל לא יספקו.

שורשי ה-Flair Bartenting

תשכחו מטום קרוז מבצע פעלולים בסרט הקאלט "קוקטייל". כאן אנחנו הולכים על הדבר האמיתי ויש לו שורשים הרבה לפני 1988. הפליירינג קיים בעולם כבר כ-150 שנים. נהוג לייחס את הפליירינג הראשון לאגדת הברמנים האמריקאית ג'רי הפרופסור תומאס. את כשרונו הפגין ג'רי בבר המקומי בסוף המאה ה-19 כאשר מזג עבור קהל לקוחותיו את קוקטייל הבלייזר הכחול באינספור פעלולים מרשימים. קרוב לוודאי שהלקוחות שכחו בכלל את המטרה לשמה הגיעו לבר מלכתחילה.

איך לומדים פליירינג?

יש שתי דרכים עיקריות איך אפשר ללמוד להטוטנות ברים – האחת היא מאחורי דלפק הבר. שיטה שלרוב יכולה לגרום לפיטורים מוקדמים ולא עלינו פציעה. השנייה היא באמצעות קורס מקצועי. במסגרת הקורס לומדים את כל הטריקים שעל פניו נדמים כקשים ומסובכים. בפועל – הכל טכניקה בחיים. כמה טריקים פשוטים יכולים לסנוור את קהל הלקוחות בקלות ולהפוך את הברמן למגנט הערב שאף מעסיק לא ירצה לוותר עליו.

אז למה שווה לי להתאמץ?

לא חסרות סיבות למה רצוי וכדאי לדעת פליירינג. קודם כל – תמיד כיף לדעת כמה טריקים, כי אין על תחושת הסיפוק כשמצליחים לגבור על אתגר ועל הדרך מה אכפת לכם גם לקבל אחלה טיפים ולהפוך לברמנים מבוקשים.