עולם האלכוהול רווי בעובדות מרתקות. כל משקה שתחזיקו בידכם יתכבד בכמה וכמה נקודות ששווה לציין. חושבים שבהיכרות עם הטעמים והמרכיבים בזאת סיימתם את עבודתכם כמומחים לשתייה חריפה? טעות חמורה בידיכם. אין דבר טוב יותר מלרתק את בן השיח שמולכם בכמה עובדות שיעיפו אותו מהכיסא. פעם חשבתם למה קוראים לוויסקי בשמו? ידעתם שאתם בכלל מסייעים לבריאות הכללית שלכם כשאתם לוקחים כמה לגימות? וזה רק על קצה המזלג.

נוזל החיים

אנשים רבים חושבים שדם הוא נוזל החיים והם דיי צודקים למען האמת. אבל כשאנחנו מדברים על נוזל החיים תנסו לחשוב יותר על המשקה המרענן של הקיץ. זה בדיוק הרעיון שעומד מאחורי שמו של הוויסקי. מקור השם מגיע מן השפה הגאלית כשהמשמעות היא צמד המילים "מיי החיים". אז אל תתנו לרופאים להטעות אתכם.

מי בעצם המציא את הוויסקי?

כאן רבותיי, ישנו ויכוח שגם הסכסוך הישראלי פלסטיני נדמה לידו כפשוט וקל לפתירה. יש אנשים שמשייכים את המקור הראשוני להמצאת הוויסקי למצרים. אחרים בכלל משייכים זאת לרומאים. מה שבטוח זה שכלום לא בטוח. היחידים שעוד יכולים להחזיק בראיות ממשיות הם הסקוטיים שם ממצאים חוזרים עד למאה השלוש עשרה.

וויסקי – משקה עם יתרונות בריאותיים!

מחקרים שונים נערכו אודות השפעותיו הפיזיולוגיות של הוויסקי ומצביעים על לא מעט תוצאות חיוביות. חלק מהיתרונות הבריאותיים של הוויסקי כוללים סיוע בירידה במשקט, האטה של תהליך הדמנציה, סיוע בבריאות הלב, מניעת מחלת הסכרת, חיזוק מערכת החיסון ועוד! פעם הבאה שאתם שותים כוסית אחת יותר מדי, יש לכם תירוץ לנפנף בו.

כמה חביות וויסקי יש בעולם?

וויסקי הוא משקה שמשתבח עם השנים ומשתמר כמו משקאות נוספים בתוך חביות. החביות נותנות לו חלק מן הטעמים, הריחות והמרקם. מה זה אומר לנו מבחינת נתונים? כיום, ברחבי העולם, ישנן מיליוני חביות עץ שרק מחכות להיפתח. בהחלט מיליון סיבות למה אנחנו מתים על וויסקי.

150 שנים של אושר

וויסקי יכול להתיישן לעד בחבית. אבל אנחנו קצרי סבלנות ולכן הוויסקי העתיק בעולם כיום הוא בן 150 שנה. הוויסקי, שמחזיק בשיא גינס העולמי כוויסקי העתיק בעולם נמצא תחת בעלותה של משפחה אירית שהחזיקה בבקבוק לאורך דורות.
למידע בנושא סדנאות הוויסקי שלנו, לחצו כאן