כל בר שנחליט לעצב אותו נצטרך לחשוב לפני הכל על החוויה שאנחנו רוצים להעביר את המבלים בו ואיזו סוג של אינטראקציה נבקש ליצור בבר. יש כמה דרכים ליצור תקשורת בין אישית על ידי עיצוב בר, ומה שהכי דומיננטי בבר הוא הבר עצמו שהוא מאפשר גישה ישירה ותקשורת עין עם כל מי שיושב סביב הבר ולעבר כל מי שנכנס לבר.

שיקול נוסף הוא מקומות הישיבה על הבר, הנוחות והחומרים מהם הוא עשוי. ברור שבר ארוך וגדול יעודד יותר אנשים לשבת בו ולקנות אלכוהול, כמובן גם הברמן שעבר קורס ברמנים גם לו הבר הארוך יותר נוח לעבודה. מצד שני הוא יפסיד את האינטימיות שאותה מחפשים רבים ממי שבא לבלות. מחסור במקום על הבר מייצר דינמיות ולהבדיל מחסרון, מדובר דווקא ביתרון בכך שהוא מעודד ציפייה למקום שמתפנה ולכן אנשים רבים יראו בבר כזה בר נחשק וימשכו אליו.

שימוש בחומרים עמידים

הבר ידוע בתאורה המועטה שלו ביחס לכמות האנשים במקום קטן, בריח הטבק והאלכוהול שזולג לכוסות בירה ווויסקי. כמו כן, שטח הבר עצמו הוא מקור ללכלוך רב, לכן משטח בר משיש יכול להיות אידאלי עבור כל סוג של בר. הוא צונן ונעים למגע, הוא מתנקה בקלות ויש לו מראה מרשים. משטח שיש בגוונים שבו תעצבו את המקום יהיה עמיד בפני שריטות כתמים. שיש למטבח יוקרתי הוא פונקציונלי ביותר ומצליח לספק את המראה המבריק שנשאר לאורך זמן בכל בר, על אף כמויות האנשים שפוקדים אותו מדי לילה.

גוונים ותאורה

כל תכנון של תאורת בר אמור להיות באיזון מוחלט לזה שאנשים יראו את דרכם לכיוון היציאה או לשירותים, אך עם זאת חשוב שיהיה בתאורה אווירה מסתורית ואינטימית. אנשים מרגישים בבר שהוא יכולים לתת דרור לנפשם ולפלרטט עם כל מי שנכנס לבר והבר עצמו מהווה תפאורה לתחושות הללו בחלל. בהתאם לזאת הגוונים של חלל הבר יתאימו לתכנון של התאורה. גוונים יעניק את הטון ההתנהגותי, במידה והכל חשוך ואפל כך תחושות המבלים יהיו ובמידה והבר יהיה מכוסה בגוונים עדינים יהיה בו משהו חמים ורומנטי שיעדן את האווירה המסתורית והנועזת שקיימת בלאו הכי בבר.

מה תולים על הקירות

כידוע לקירות יש ערך עיצובי דומיננטי בחללים רבים. יש ברים שיעדיפו לתלות תמונות מיוחדות ודקורטיביות שמאפיינות את הסגנון ובעלות אמירה כלשהי ויש ברים שיעדיפו קירות עירומים וקודרים שמשאירים מקום למשחקי תאורה. הברים הקלאסיים ידועים במגוון הרב של התמונות הקטנות שמחסות את הקירות, תמונות עם צילומי משקאות וויסקי ובירה, תמונות נוסטלגיה של המקום, של האוכלוסייה שנוהגת לבלות בו ועוד דברים שמשויכים להוויה של הבר.

אך בימינו, בכל עיצוב פנים מודרני, ניתן לראות שגם ברים חדשים מחפשים את המינימליסטיות והצביון הנקי כשרוב המיקוד והעיצוב מתנקז בבר עצמו, במשטח הבר, בכל התאורה שמאחורי הברמן, בתאורה בסגנון הכיסאות, ולקירות דווקא אין ערך עיצובי, שזה כשלעצמו סגנון עיצובי.