אתם מריחים את זה? את פתיחתו המרירה והכל כך מחממת של הבוקר? אין דבר יותר טוב מאשר כוס קפה איכותי על הבוקר. תרכיז של קפאין שמאיר את העיניים ופשוט מורח לנו חיוך על הפנים. תתפלאו לגלות גם כמה יתרונות בריאותיים יש לו!
רוצים להיות חכמים יותר?
מחקרים שונים שנערכו אודות צריכת קפה מצאו שקופאין יכול לעזור לאנשים להרגיש פחות עייפים ולהעלות את רמות האנרגיה. עד כאן אין כל הפתעה וקרוב לוודאי שמתחשק לכם לנטוש את המאמר. אבל… עוד קצת. כשהקפאין מגיע אלינו למוח, הוא חוסם נוירוטרנסמיטר (מוליך עצבי) מדכא הנקרא אדנוזין ומוביל לעלייה במוליכים עצביים אחרים הנקראים נוראפינפרין ודופאמין. מה זה אומר בתכלס? ניסויים רבים שנערכו בתחום הצביעו על היבטים שונים של שיפור בתפקוד המוח שכוללים זיכרון, מצב רוח, עירנות, תפקוד קוגניטיבי כללי, זמני תגובה ועוד.
כנראה שלא סתם ספורטאים חטובים הם נמרצים?
מחקרים שונים שנערכו אודות השפעות הקפה על התגובות הפיזיולוגיות שלנו בגוף, מצאו שקפאין יכול לסייע לנו, במידה רבה, בשריפת שומנים. הסיבה לכל זה נעוצה בעצם העובדה שקפאין מסייע בהגברת קצב חילוף החומרים בגוף. אבל אל תקפצו גבוה מדי – מדובר בהבדל שולי שעדיין לא פותר אתכם מריצת הבוקר. לספורטיבים שביניכם, כדאי לדעת שקפאין מעלה את רמות האדרנלין בדם מה שמגביר את היכולות הפיזיות שלנו למאמץ אינטנסיבי. פתרון מעולה לפני אימון.
אני לא מכור אני רק מונע מחלות
עבור רובנו זה נראה רחוק ולא רלוונטי אבל מחלת האלצהיימר וכמוה אחותה הלא פחות מדאיגה – הדימנציה יכולות לתקוף. אמנם מדובר בגילאים מבוגרים אבל תמיד כדאי לנקוט בטיפול מונע. אם הטיפול הוא טעים אז בכלל נגמרו התירוצים. כן, גם פה אנחנו מדברים על הקפה. מחקרים שונים מצאו שהמשקה המר עשוי לסייע בהאטת התפתחותן של שתי המחלות. כמובן שאין להן תרופה נכון להיום ואין לראות בכך כל המלצה רפואית.
קפה ישמח לבב אנוש
דיכאון הוא הפרעה נפשית שיכולה להוביל לירידה משמעותית באיכות חיינו ולכך נדרש תהליך טיפולי ארוך, ממושך אך משתלם. גם כאן התוצאות לא חד משמעיות אבל מחקרים פסיכולוגיים שונים מעידים על כך ששתיית מספר כוסות קפה ביום יכולות לסייע בייצוב והרמת המצב רוח.