נכתב ע"י יוגב מועלם, בר מאסטר – ביה"ס הרשמי לברמנים בישראל

וויסקי סאוור – היסטוריה

הקוקטייל וויסקי סאוור הוא שילוב של חמיצות-מתיקות-ונוכחות מעודנת, שהחל את דרכו במאה ה 19 ועדיין נוכח בברים ברחבי העולם. הוא מתאים לאוהבי קוקטיילים מתחילים ומנוסים וגם ברמנים די מעריצים אותו, ושותים אותו. אז איך בעצם הכל התחיל ? הכל מתחיל אצל "הסבא של הקוקטיילים" הלוא הוא הפונץ' שנולד על הספינות של המלחים הבריטים, ממנו התפתח הגרוג Grog שהוא שילוב של רום, ליים ומים ובתחילת המאה ה 19 נולדה משפחת הסאוור Sours הבנויה מ משקה בסיס, מיץ לימון, וסוכר – עם השנים התווספו החלבון והביטרס לקוקטייל.

קוקטייל וויסקי סאוור
צילום: יניב בן ישי

האזכור הראשון למילה סאוור Sour יש משנת 1856 בכתב יד הכולל 107 סוגים של משקאות מעורבבים ב Mart Ackermans' Saloon בקנדה. הסאוור Sour הופיע שם לצד הפיקס Fix (קטגוריה של משקאות) ללא מתכון או התייחסות מיוחדת. המתכון הראשון לקוקטייל סאוור יש משנת 1862 בספרו של ג'רי תומאס הכולל 3 מתכונים לקוקטייל סאוור – ברנדי סאוור, ג'ין סאוור, וסנטה קרוז סאוור (רום סאוור) – עמוד 59 תחת הכותרת Fixes and Sours.

האזכור הראשון לקוקטייל וויסקי סאוור Whiskey Sour יש משנת 1870 בעיתון של מדינת וויסקונסין, שם משתמע כי הוויסקי סאוור הוא כבר קוקטייל מוכר באותה העת. בהמשך הומצאה כוס ייעודית בשם "כוס סאוור" Sour Glass עבור הקוקטייל, אך היא אינה נראית כבר בברים בימינו…

מתכון לקוקטייל וויסקי סאוור

♦ 50 מ"ל וויסקי אמריקאי – ברבן

♦ 30 מ"ל מיץ לימון

♦ 20 מ"ל מי סוכר

♦ חלבון ביצה – אופציה

♦ גש אנגסטורה ביטרס – אופציה

» אופן הכנה: מנערים את כל המרכיבים בשייקר ומסננים לכוס לואו בול מלאה בקרח.

» קישוט: פלח תפוז

° אם החלטתם ללכת על הגרסה עם הביצה, אז יש לשקשק את הקוקטייל פעמיים – פחת אחת ללא קרח בשייקר, ופעם שנייה עם קרח, כדי לגרום לקוקטייל להקציף בקלות.

טיפ קטן : אפשר להחליף את הברבן בוויסקי מאלט עם נוכחות כבול ואז תוכלו לקבל וויסקי סאוור מעושן – מיוחד מאוד.

נכתב ע"י יוגב מועלם, בר מאסטר – ביה"ס הרשמי לברמנים בישראל | קורס ברמנים.